Digital Analytics Congress 2019
Bij Booosters staat kennis hoog in het vaandel. We besteden veel tijd en aandacht aan de ontwikkeling van onze kennis, zodat we onze klanten verder kunnen helpen.
Onze collega Arhur is afgelopen dinsdag 8 oktober naar het Digital Analytics Congress 2019 in de Jaarsbeurs Utrecht geweest. Als digital analist moet je tegenwoordig van meerdere markten thuis zijn en het programma bood dan ook voor elk wat wils. Van technische in-depth sessies over specifieke onderwerpen zoals ITP, custom segments en datalayers, tot sessies gericht op het maken van optimalisatie slagen en de rol van data, alternatieve onderzoeksmethodes en de psychologie hierbij. Deze editie had een female-only podium.
De dag begon met een keynote verzorgd door Krista Seiden (voormalig Product Manager Google Marketing Platform). Ze behandelde diverse trends in analytics platforms. Daarnaast besprak ze nieuwe tools zoals Google’s App+Web property.
Na deze keynote volgde enkele expertsessies, zoals het optimaliseren van je optimalisatieprogramma en een case van KPN waarin werd verteld hoe het centraliseren van verschillende interne databronnen nodig was om personalisatie in alle communicatie mogelijk te maken, wat vervolgens leidde tot een betere klantervaring en hogere conversie.
Weiwei Liu-Schröder (Google’s Solutions Lead GA360 Benelux), trapte de middagsessie af over de uitdagingen en mogelijkheden voor de toekomst in Digital Analytics en Marketing, nu het inzetten van cookies steeds lastiger wordt.
De expertsessies behandelde achtereenvolgens:
– De toegevoegde waarde van een psycholoog in het CRO team en hoe fails moeten worden omarmd. Deze kunnen je namelijk veel leren omdat je doorgaans maar in 25% van de gevallen gelijk hebt en dit dus onderdeel uitmaakt van het proces.
– In de loop van de middag ging het nog verder de diepte in met tips en tricks voor het oplossen van uitdagingen in de implementatie van metingen met Tag Manager.
Ik kijk terug op een super leerzame dag en ben met veel nieuwe inzichten naar huis gegaan!

Groei, Groei, Groei!
We blijven in de toekomst altijd focussen op persoonlijke (kennis)ontwikkeling, want wij zijn nog lang niet uitgeleerd!
Wil jij meer weten van hoe wij onze kennis op peil houden en hoe we klanten hiermee naar een hoger niveau brengen? Laat het ons weten en we maken een afspraak!