Bij Booosters staat kennis hoog in het vaandel. We besteden veel tijd en aandacht aan de ontwikkeling van onze kennis omdat we alléén met onze kennis, onze klanten verder kunnen helpen.
Je hebt het vast voorbij zien komen; Niels die een groot deel van z’n tijd besteed aan workshops en het trainen van klanten en partners. Daarnaast is Thijs de afgelopen maanden extra druk geweest door de expert opleiding ‘Online Marketeer’. Inmiddels heeft Thijs de Expert opleiding met succes afgerond en mag daardoor ook de titel ‘Registered Digital Marketeer’ dragen. Tot slot heeft Arthur 2 weken geleden het MIE (Marketing Insights Event) bezocht om zich bij te laten praten over de insights van dit moment door verschillende marketeers, growth hackers en marketing strategen. Arthur en Thijs vertellen je hieronder kort wat zij hebben meegemaakt:
Arthur vertelt
“Op 6 en 7 februari vond het Marketing Insights Event 2019 plaats in de Jaarbeurs Utrecht, voor marketing professionals, onderzoekers en data-analisten. Het programma omvat ruim 100 lezingen die in verschillende rondes worden gehouden verspreid over een twaalftal zalen. De lezingen zijn ingedeeld in de verschillende thema’s: Analytics, Insights en Marketing, er viel dus genoeg te kiezen. Hierbij een greep uit de onderwerpen die langs zijn gekomen.
Een onderzoek rondom het gebruik van voice technology en spraakassistenten. Daarbij kwam aan bod voor welke taken voice search momenteel veelal wordt gebruikt, welke obstakels gebruikers ervaren en welke (commerciële) kansen er ontstaan voor merken.”

“Het combineren van online en offline mediadata op internationaal niveau klinkt als een grote uitdaging en dat is het ook. Deze lezing gaf een aardig inkijkje in het proces om gefragmenteerde bronnen met data te ontsluiten en bruikbaar te maken in dashboards. Deze moeten dan op alle gewenste managementniveaus zorgen voor inzicht en daaruit voortvloeiend transformatie. Een tweetal cases van Heineken en Microsoft werden gebruikt om de fases van zo’n project te laten zien en welke uitdagingen er moeten worden overwonnen.
De lezing van Beerwulf gaf een leuk inkijkje in de opstart van de grootste online bierspeciaalzaak van Europa. Er kwamen diverse voorbeelden voorbij van de evolutie die de website in zo’n 2 jaar doormaakt, om de conversie telkens een stap te verbeteren. De problemen die werden overwonnen in diverse campagnes, vaak door cultuurverschillen, waren ook leerzaam.
Kortom een event met zeer diverse onderwerpen en veel praktische inzichten.”
Thijs vertelt
“Ik ging de opleiding bij Beeckestijn volgen omdat ik mijn kennis nog verder wilde verbreden. De opleiding online marketing expert behandelt elk aspect van online marketing en geeft veel leuke en vernieuwende inzichten binnen online marketing. Hoe zorg je bijvoorbeeld dat jouw website nog steeds naar boven komt zodra mensen gaan zoeken via Voice Search? Erg interessant! Ook de heerlijke lunch bij Beeckestijn gaat zeker gemist worden…“

Focus
Volop focus op kennisontwikkeling dus, We Love It! Wat focus krijgt, groeit en dat merken we iedere dag!
Wil jij meer weten van hoe wij onze kennis op peil houden en hoe we klanten hiermee naar een hoger niveau brengen? Laat het me weten en we maken een afspraak!