Anno 2020 zijn er tallen van manieren waarmee je jouw product of dienst kan verkopen. Of dit nou online of offline is, via beide manieren is het optimaliseren van de conversie zeer belangrijk.
Stel je eens voor…
Je staat op een rommelmarkt. Je legt een kleed voor je op het gras en stelt al je spullen, die afgelopen jaren hebben liggen verstoffen op zolder, zo mooi mogelijk op. Het zijn dingen als Monopoly, een kinderfiets, PlayStation 4 spellen, Lego en nog véél meer. Allemaal spullen die jezelf niet meer gebruikt, maar waar je een ander blij mee kan maken.
Vandaag en morgen probeer jij al je spullen te verkopen op de rommelmarkt. Je laat mensen met contant geld betalen, daarom heb je een kluisje meegenomen zodat je het verdiende geld veilig kan opbergen.
100 mensen zijn langs geweest en hebben je spullen gezien. Van deze 100 mensen hebben er 5 mensen iets gekocht.
Tevreden, maar nog niet helemaal enthousiast ga je naar huis. Je had namelijk verwacht dat veel meer mensen interesse zouden hebben in je spullen.
De volgende dag ga je opnieuw naar de rommelmarkt en je hebt nagedacht wat een manier zou zijn om meer spullen te gaan verkopen. Bij je mooi opgestelde kleed met spullen zet je een bordje dat je vanaf nu “gelijk oversteken ” aanbiedt. Dat betekent dat mensen die wat willen kopen direct het geld via hun internet bankieren kunnen overmaken.
Opnieuw zijn er vandaag 100 mensen die jouw plek op de rommelmarkt hebben bezocht. Alleen vandaag verkoop je aan 15 mensen je spullen. Je simpele aanpassing op je manier van verkopen heeft gewerkt. Doordat gisteren niet iedereen voldoende contant geld bij zich had, maar zij vandaag de mogelijkheid hadden om het geld digitaal over te maken, heb je meer verkocht!
Door simpelweg een betaalmethode toe te voegen is het aantal conversies met 300% verbeterd
Net zoals op een rommelmarkt, kunnen dit soort aanpassingen precies de verandering maken voor jouw website.