Booosters is opgenomen als MailChimp Expert!
Als online marketeer, met de specialisatie op gebied van e-mail, heb ik er veel mee te maken; een e-mail ontwerp omzetten naar een goed werkende e-mail die altijd en overal goed wordt weergegeven. Een hele uitdaging op HTML gebied om de weergave overal goed te hebben. Eén van de belangrijkste uitgangspunten is dat de e-mail op mobiel, tablet, desktop en via webclients zoals Gmail en Outlook.com een optimale gebruikerservaring biedt aan de ontvanger. Alleen dan kan je ervoor zorgen dat je boodschap een maximale impact heeft en dus ook echt over komt.
Wie er al ervaring mee heeft, weet dat het bouwen van e-mail templates de nodige uitdagingen en frustraties met zich mee brengt. Door de diversiteit aan e-mailclients die allemaal specifieke eisen hebben en HTML op hun eigen manier willen interpreteren, is het gebruik van goed geteste en breed ondersteunde elementen een ‘must’. Een belangrijk hulpmiddel hierbij is bijvoorbeeld Litmus of E-mail on Acid. Door het gebruik van deze tools, geoptimaliseerde framework templates en het implementeren van de 10 quick wins, kan je doelgericht en efficiënt e-mailtemplates testen & optimaliseren.
Dit blog verscheen eerder op de website van Frappant. Lees het hele blog hier.
Gerelateerde blogs en artikelen