Emerce conversion 11 april 2019
Bij Booosters staat kennis hoog in het vaandel. We besteden veel tijd en aandacht aan de ontwikkeling van onze kennis omdat we allรฉรฉn met onze kennis, onze klanten verder kunnen helpen.
In het kader van #durfteleren is onze collega Thijs afgelopen donderdag 11 april naar Emerce Conversion in Amsterdam geweest, om bij te leren over de nieuwste trends en ontwikkelingen in de wereld van Conversie Ratio Optimalisatie. Thijs vertelt over zijn ervaring met Emerce Conversion 2019!
Het was een erg leerzame dag in Amsterdam, maar de twee meest interessante sessies waren van de contentspecialisten van booking.com en Karl Gilis van AGconsult, wie vertelden over hun ervaringen met CRO:
Booking.com vertelde over de duizenden a/b-testen die ze hebben gedaan om de conversie keer op keer te verbeteren. Ook vertelden ze hoe booking.com organisatorisch in elkaar zit, dat content centraal staat in de organisatie en dat de contentspecialisten een overkoepelende functie hebben ten opzichte van de andere afdelingen. (Ten minste volgens de contentspecialisten zelf.)
Karl Gilis van AGConsult vertelde over hoeveel bedrijven vinden dat de klant centraal staat in hun organisatie, maar dat deze perceptie vaak niet zo overkomt bij de klanten van deze organisaties. Hij vertelde hoe hij onderzoek heeft gedaan bij het bedrijf Bozarc, wie carports verkopen, naar de reden waarom hun klanten een carport kopen. Dit deed hij met de volgende vraag: โIf we would tear down your carport today, what would you miss most?โ. De inzichten verkregen uit het onderzoek weergaven de redenen waarom mensen dit product kochten. En deze redenen moeten dus ook gebruikt worden tijdens het communiceren via advertenties, en op de productpagina zelf.ย

groei, Groei, Groei!
We blijven in de toekomst altijd focussen op persoonlijke (kennis)ontwikkeling, want wij zijn nog lang niet uitgeleerd!
Wil jij meer weten van hoe wij onze kennis op peil houden en hoe we klanten hiermee naar een hoger niveau brengen? Laat het ons weten en we maken een afspraak!