Draagvlak creëren voor Google Analytics
Iedere online marketeer kent Google Analytics en weet tot op zekere hoogte welke mogelijkheden dit platform biedt. Echter, in de praktijk merken we helaas dat Google Analytics doorgaans helemaal niet goed geïmplementeerd is en dat Google Analytics daardoor slechts een bron van data is. Daarom heb ik een aantal tips samengesteld hoe je Google Analytics beter kunt implementeren binnen jouw organisatie.
Nieuwe collega! Even voorstellen: Niels Berendsen
Terwijl ik deze blog schrijf (en de nodige ontgroenings-grappen moet incasseren) ben ik “alweer” voor de derde dag werkzaam op het kantoor van Booosters. Een geschikt moment om mezelf te introduceren. Ik ben Niels en 26 jaar oud. Na het afronden van Business IT & Management (digitale communicatie) aan de Hogeschool van Arnhem & Nijmegen en…Terwijl ik deze blog schrijf (en de nodige ontgroenings-grappen moet incasseren) ben ik “alweer” voor de derde dag werkzaam op het kantoor van Booosters. Een geschikt moment om mezelf te introduceren. Ik ben Niels en 26 jaar oud. Na het afronden van Business IT & Management (digitale communicatie) aan de Hogeschool van Arnhem & Nijmegen en…100 dagen bij Booosters!
Er gaat een frisse wind door het kantoor van Booosters. Met 3 nieuwe collega’s gebeuren er op dit moment heel veel mooie dingen. Door de komst van de nieuwe collega’s zijn we in staat een flinke stap voorwaarts te maken in structuur en kwaliteit. Samen hard werken (en plezier maken) aan veel resultaat en tevreden klanten waarbij we concurrentie steeds een stap voor proberen te blijven. Over deze plannen en ontwikkelingen kom je de komende tijd zeker meer te weten! Hoog tijd om de nieuwe collega’s aan je voor te stellen:
Ontdek welke bedrijven je website bezoeken
SalesFeed biedt de mogelijkheid om websitebezoekers te identificeren en deze te koppelen aan bedrijven. Dit gebeurt op basis van diverse signalen die worden meegestuurd wanneer iemand een website bezoekt. Wat zou je ervan vinden als je precies weet wanneer en welke bedrijven op je website kijken, hoe vaak ze (niet) terugkomen en welke content ze…SalesFeed biedt de mogelijkheid om websitebezoekers te identificeren en deze te koppelen aan bedrijven. Dit gebeurt op basis van diverse signalen die worden meegestuurd wanneer iemand een website bezoekt. Wat zou je ervan vinden als je precies weet wanneer en welke bedrijven op je website kijken, hoe vaak ze (niet) terugkomen en welke content ze…Booosters groeit met maar liefst 3 nieuwe collega’s!
Er gaat een frisse wind door het kantoor van Booosters. Met 3 nieuwe collega’s gebeuren er op dit moment heel veel mooie dingen. Door de komst van de nieuwe collega’s zijn we in staat een flinke stap voorwaarts te maken in structuur en kwaliteit. Samen hard werken (en plezier maken) aan veel resultaat en tevreden klanten waarbij we concurrentie steeds een stap voor proberen te blijven. Over deze plannen en ontwikkelingen kom je de komende tijd zeker meer te weten! Hoog tijd om de nieuwe collega’s aan je voor te stellen:
Booosters behaalt nieuwe Digital Sales certificering van Google
Booosters is als een van de eerste online marketing bureaus in Nederland “Digital Sales” gecertificeerd door Google. In deze certificering worden de basisconcepten van online adverteren en de verkoopvaardigheden voor Google producten, zoals het adverteren via Google AdWords, getest.
Online marketing kanalen: hoe werken ze samen?
Wie online aanwezig is, gebruikt vaak diverse online marketingkanalen om publiek te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan zoekmachines, advertenties en social media platforms. Andersom gebruikt jouw publiek vaak diverse kanalen voordat deze uiteindelijk een aankoop doet, ook wel bekend als de digital customer journey. Hoe werken deze kanalen samen? Dit kun je meten door gebruik te maken van Google Analytics.
Salesfeed: van marketing naar sales
Vorige week (donderdag 8 juni) hebben we met het team van Booosters, MRKTNG.nl, Contentvisie en Internetvisie ons maandelijkse overleg (de pizzameeting) gehad. Hier komt trouwens geen pizza meer aan bod... ;) Vandaag hebben we een externe spreker, Gysbert Wind van onze partner LeadCreators, uitgenodigd om zijn kennis van Salesfeed met ons te delen. Een fantastische tool voornamelijk…Vorige week (donderdag 8 juni) hebben we met het team van Booosters, MRKTNG.nl, Contentvisie en Internetvisie ons maandelijkse overleg (de pizzameeting) gehad. Hier komt trouwens geen pizza meer aan bod... ;) Vandaag hebben we een externe spreker, Gysbert Wind van onze partner LeadCreators, uitgenodigd om zijn kennis van Salesfeed met ons te delen. Een fantastische tool voornamelijk…Data toegankelijk presenteren met Google Data Studio
Sinds oktober vorig jaar is er een nieuwe data rapportage tool van Google beschikbaar voor de Nederlandse gebruiker, enige tijd daarvóór was Google Data Studio al beschikbaar in de VS. Met Google Data Studio presenteer je op een overzichtelijke en toegankelijke wijze eenvoudig websitedata uit verschillende bronnen, zoals: Google Analytics, AdWords, Search Console en Google Sheets. Ook externe bronnen zijn te koppelen aan Google Data Studio. Al deze koppelingen zijn real time, dus je beschikt altijd over de laatste gegevens maar dan ingedeeld en opgemaakt zoals jij dat wilt.