Benut jouw bedrijf alle mogelijkheden van online marketing?
Meten is weten! Krijg inzicht in online resultaten en ga gerichter ter werk. Als bedrijf begin je met het opstellen van (marketing)doelstellingen en KPI’s. Om het succes te volgen en gerichter te kunnen sturen is het belangrijk om meer inzicht te krijgen in behaalde resultaten. Booosters werkt sinds kort met de dashboarding tool Cyfe. Benieuwd of Cyfe ook voor jou interessant is?
Zakelijk adverteren op Marktplaats? Doen!
Wat vroeger begon als platform waar consumenten tweedehands producten konden verkopen is tegenwoordig uitgegroeid tot één van de drukst bezochte websites van Nederland. Maandelijks bezoeken 7,3 miljoen unieke mensen Marktplaats, van al deze bezoekers is 37% op zoek naar nieuwe producten. Dit biedt grote kansen voor retailers die nieuwe producten online via een webshop verkopen.
Google Shopping: GTIN’s worden verplicht
Voor veel adverteerders is Google Shopping een belangrijk marketing kanaal. Sinds de introductie van Google Shopping in Nederland zijn de functionaliteiten flink verbeterd en zijn er regelmatig nieuwe updates uitgerold. De populariteit van het kanaal stijgt nog steeds en steeds meer ondernemers zetten Google Shopping in om met hun producten te adverteren binnen Google.
Booosters groeit: nieuwe collega Angela Klenner
Sinds kort heeft Booosters er een nieuw gezicht bij: Angela Klenner. Natuurlijk is dit niet een geheel nieuw gezicht want Angela heeft bij ons van september tot en met januari haar stageplek gehad. In januari is Angela met een 9 afgestudeerd en heeft ze haar diploma van de opleiding Business IT & Management behaald. Als gevolg hiervan hebben we Angela gevraagd om ons team te komen versterken, per 1 februari is dat dan ook het geval!
Mijn meeloopdag bij Booosters
Ik ben Lynn van Zolingen, ik ben 14 jaar en zit momenteel op 3 VWO op het Christelijk College Schaersvoorde in Aalten. In dit schooljaar moet ik een profiel keuze maken voor de volgende jaren. Hiervoor krijgen wij een beetje hulp van school, door 1 week verschillende activiteiten te ondernemen. Tussen deze activiteiten zitten ook onder andere 2 stage dagen.
Zoekmachine Optimalisatie (SEO) in de basis
Bijna iedereen maakt gebruik van zoekmachines om online bepaalde informatie of producten online te vinden. Als bedrijf wil jij ook goed vindbaar zijn en wil je dat jouw website of webshop gevonden wordt. Maar hoe doe je dat? Dat doe je onder andere door middel van zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd.
Facebook Advertising: de online marketing trend van 2016
Uit onderzoek van Marketingland blijkt dat bedrijven dit jaar meer zijn gaan uitgeven aan Facebook Advertising. In het derde kwartaal van 2015 maar liefst 16% meer dan in het jaar ervoor.
Hoe zit het met de Nederlandse wet- & regelgeving? (deel 2)
In mijn vorige blog heb je kunnen lezen hoe de Nederlandse wet- & regelgeving op het gebied van E-mailmarketing tot stand komt en hoe het in elkaar steekt. In dit blog beantwoord ik een aantal basisvragen die regelmatig aan me gesteld worden en laat ik met concrete voorbeelden zien hoe de wet- en regelgeving moet worden toegepast in de praktijk.
Optimaliseer de weergave van je e-mail nieuwsbrieven
Als online marketeer, met de specialisatie op gebied van e-mail, heb ik er veel mee te maken; een e-mail ontwerp omzetten naar een goed werkende e-mail die altijd en overal goed wordt weergegeven. Een hele uitdaging op HTML gebied. Eén van de belangrijkste uitgangspunten is dat de e-mail op mobiel, tablet, desktop en via webclients zoals Gmail een optimale gebruikerservaring biedt aan de ontvanger. Alleen dan kan je ervoor zorgen dat je boodschap een maximale impact heeft en dus ook echt over komt.