Uit onderzoek van Marketingland blijkt dat bedrijven dit jaar meer zijn gaan uitgeven aan Facebook Advertising. In het derde kwartaal van 2015 maar liefst 16% meer dan in het jaar ervoor. Uit onderzoek blijkt verder dat er gemiddeld zo’n 9% meer wordt doorgeklikt. Wanneer we het derde kwartaal van 2014 vergelijken met het derde kwartaal van 2015 zien we een opvallende stijging van maar liefst 69% meer klikken. Lees er alles over in dit blog.
Facebook blijft groeien
Het gebruik van Facebook blijft ook het komende jaar in Nederland nog doorgroeien. Uit het social media onderzoek van Newcom blijkt dat er op dit moment 9,4 miljoen Nederlanders gebruik maken van het sociale netwerk. Het dagelijkse gebruik is in 2015 met maar liefst 8% toegenomen; dat zijn dus 6,6 miljoen actieve gebruikers.
Waarom adverteren via Facebook?
Facebook kan een effectief marketingmiddel zijn om jouw online doelstellingen te bereiken. Niet alleen kun je gemakkelijk je doelgroep bereiken het vergroot ook je naamsbekendheid en betrokkenheid waardoor conversies verhogen.
Relevant en specifiek adverteren
Op Facebook geven gebruikers relatief veel persoonlijke informatie prijs. Deze informatie wordt door Facebook slim gebruikt om heel gericht een doelgroep te kunnen bereiken met je advertenties. Facebook biedt de mogelijkheid om je doelgroep samen te stellen en vervolgens verder te segmenteren op basis van:
– Geslacht
– Leeftijd
– Locatie
– Opleidingsniveau
– Interesses (likes)
Door deze opties kan je heel specifiek segmenteren en bereik je exact jouw doelgroep. Het gevolg is dat advertenties perfect aansluiten en wordt de kans op het bereiken van je doelstelling(en) een stuk groter. Door deze mogelijkheden biedt Facebook Advertising voor iedere organisatie wel kansen.
Doelstellingen bepalen
Voordat je begint met het inzetten van Facebook als marketing middel is het belangrijk dat je bedenkt met welk doel je het in wil gaan zetten. Doelstellingen kunnen bijvoorbeeld zijn: meer traffic naar de website genereren, meer pagina likes krijgen, een evenement promoten, of je lokale naamsbekendheid vergroten en bezoekers naar een fysieke winkel trekken. Je betaalt door een budget per dag of een looptijd budget voor je advertentie campagne in te stellen.
Hulp nodig bij het inzetten van Facebook Advertising?
Heb je ondersteuning nodig bij het inzetten van Facebook Advertising? Doordat wij al voor diverse klanten succesvolle Facebook campagnes hebben ingezet weten we hoe we het maximale uit het systeem kunnen halen en kennen we de valkuilen. Booosters helpt jou graag verder! Neem vrijblijvend contact met ons op.