Hoe interpreteer ik het bouncepercentage?
Iedere online marketeer kent Google Analytics en weet tot op zekere hoogte welke mogelijkheden dit platform biedt. Echter, in de praktijk merken we helaas dat Google Analytics doorgaans helemaal niet goed geïmplementeerd is en dat Google Analytics daardoor slechts een bron van data is. Daarom heb ik een aantal tips samengesteld hoe je Google Analytics beter kunt implementeren binnen jouw organisatie.
Draagvlak creëren voor Google Analytics
Iedere online marketeer kent Google Analytics en weet tot op zekere hoogte welke mogelijkheden dit platform biedt. Echter, in de praktijk merken we helaas dat Google Analytics doorgaans helemaal niet goed geïmplementeerd is en dat Google Analytics daardoor slechts een bron van data is. Daarom heb ik een aantal tips samengesteld hoe je Google Analytics beter kunt implementeren binnen jouw organisatie.
Online marketing kanalen: hoe werken ze samen?
Wie online aanwezig is, gebruikt vaak diverse online marketingkanalen om publiek te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan zoekmachines, advertenties en social media platforms. Andersom gebruikt jouw publiek vaak diverse kanalen voordat deze uiteindelijk een aankoop doet, ook wel bekend als de digital customer journey. Hoe werken deze kanalen samen? Dit kun je meten door gebruik te maken van Google Analytics.
Data toegankelijk presenteren met Google Data Studio
Sinds oktober vorig jaar is er een nieuwe data rapportage tool van Google beschikbaar voor de Nederlandse gebruiker, enige tijd daarvóór was Google Data Studio al beschikbaar in de VS. Met Google Data Studio presenteer je op een overzichtelijke en toegankelijke wijze eenvoudig websitedata uit verschillende bronnen, zoals: Google Analytics, AdWords, Search Console en Google Sheets. Ook externe bronnen zijn te koppelen aan Google Data Studio. Al deze koppelingen zijn real time, dus je beschikt altijd over de laatste gegevens maar dan ingedeeld en opgemaakt zoals jij dat wilt.
Benut jouw bedrijf alle mogelijkheden van online marketing?
Meten is weten! Krijg inzicht in online resultaten en ga gerichter ter werk. Als bedrijf begin je met het opstellen van (marketing)doelstellingen en KPI’s. Om het succes te volgen en gerichter te kunnen sturen is het belangrijk om meer inzicht te krijgen in behaalde resultaten. Booosters werkt sinds kort met de dashboarding tool Cyfe. Benieuwd of Cyfe ook voor jou interessant is?