Ga naar de inhoud

Conversie optimalisatie als Booost voor online marketing

Jij wilt het gedrag van jouw websitebezoekers analyseren. Zo weet je hoe jouw websitebezoekers navigeren en waar zij op klikken. Bezoekers met een intentie om te kopen wil je door een zo eenvoudig mogelijk aankoopproces begeleiden.  Dit alles met als doel dat websitebezoekers zo snel en eenvoudig mogelijk bij jouw organisatie zullen converteren.

Als je obstakels in de customer journey wegneemt, schiet je conversie door het dak.
Jan
Online Marketing Adviseur

Booost conversies met dataverzameling

Conversie optimalisatie begint altijd bij data! Met de vele ervaringen in verschillende markten weten onze online marketeers vanaf het begin al wat wel en niet goed zou kunnen werken. Past een bepaalde bevinding toch niet bij onze verwachting? Dan is testen het eerste wat ons te doen staat.

A/B testing

Maak jij beslissingen op basis van jouw onderbuikgevoel? Of ga jij toch liever voor zekerheid? Met A/B testing krijg je die zekerheid.

A/B testing laat meerdere versies van jouw website zien aan bezoekers. Met de uitkomsten van deze A/B tests verbeter je jouw website doorlopend, waardoor jouw bezoekers sneller en eenvoudiger converteren.

Mouse tracking

Is het direct duidelijk waar de bezoeker op moet klikken of is er onnodige afleiding? Met mouse tracking onderzoek je nauwkeurig of jouw bezoeker vindt wat hij moet vinden.

De tool Hotjar verzamelt data over de activiteit op jouw website. Dit geeft een duidelijk beeld van de gebruiksvriendelijkheid van jouw website. Bovendien vormt het de basis voor verdere optimalisaties.

Anna, Content Marketeer bij Booosters, aan het werk aan haar bureau in het Booosterskantoor

Conversie optimalisatie in elke fase van de klantreis

Optimalisatie verhoogt advertentieresultaten en doelgroepinteractie.

Stel constant de vraag: “Doet de bezoeker wat je wil op de website?”. Bekijkt de doelgroep de juiste content, is de interactie hoog genoeg en zijn er geen belemmeringen op de weg naar conversie? De best presterende content wordt meegenomen in de volgende fases en nieuwe content wordt toegevoegd op basis van de behoefte van de doelgroep.

Continu zijn we bezig met het verzamelen van data, analyseren, optimaliseren en daarna opnieuw testen. Meten = weten.
Nieuwsgierig naar hoe wij dit precies bolwerken?

Lees hier onze werkwijze

Daarom wil je een conversie optimalisatie Booost

  • Testen, analyseren en optimaliseren Google Analytics en Google Ads.
  • Door A/B testing en mouse tracking meer en sneller converterende bezoekers.
  • Verbeter de gebruiksvriendelijkheid van je website met Hotjar-data.
  • We leveren liever bewijs dan mooie verhalen: we laten zien wat we doen.
  • #durftedelen: we doorlopen het gehele proces samen, zonder verrassingen.
  • Altijd een beetje beter: we blijven optimaliseren tot het perfect is.

Maak kennis met onze online marketeers

De slimme gasten die niet terugdeinzen voor A tot Z testing.