#1 Belang van directie – Direct meetbaar resultaat
Om zo hoog mogelijk in de belangen te beginnen, is het goed om te kijken naar het belang van de directie bij de inzet van online marketing. Bij de directie gaat het primair om een investering versus het beoogde resultaat. In veel gevallen is dit beoogde resultaat voorafgaand aan een online marketingstrategie erg lastig concreet te maken. Oorzaak hiervan is vaak het kennisniveau van online marketing binnen de directie. Hoe overtuig je hen van jouw plannen die een serieuze investering vragen, waarbij het resultaat nog niet vast staat?
In onze ervaring is het vaak zinvol om in te spelen op de voordelen van online marketing in plaats van het concrete resultaat. De voordelen gecombineerd met benchmarks of vergelijkbare informatie rondom concurrenten maakt dat er een soort van ‘fear-of-missing-out-gevoel’ wordt gecreëerd. Door je te meten of vergelijken met concurrenten kun je jouw plan een voorsprongetje geven om goedkeuring te krijgen. Wanneer je opmerkt dat het belang van de directie blijft bestaan uit meetbaar resultaat, verleg het dan van conversie naar een wat breder spectrum, zoals hierboven beschreven. In veel gevallen zorgt dit voor meer begrip voor een uitgebreidere marketingstrategie en is men sneller bereid te investeren.