Ga naar de inhoud

Samen geven we een Booost aan jouw online groei!

Booosters is een online marketingbureau, dat rendabele online marketingcampagnes opzet en websites en webshops optimaliseert om de online zichtbaarheid te maximaliseren. Ook geven we advies over hoe je een website kunt inrichten om het maximale rendement op de marketinginvestering te realiseren. Dit doen wij door onze specialistische kennis te combineren met jouw kennis over het bedrijf. We werken graag intensief samen.

Altijd met het See, Think, Do, Care model in gedachten

Wij werken al jaren met het See, Think, Do, Care model (STDC-model) van Google en zijn groot fan! Veel bedrijven beginnen met een advertentie waarin ‘Koop nu!’ de call-to-action is. Natuurlijk zwemmen de bijtgrage vissen boven in het water. Toch zijn er meer vissen die dieper zwemmen, waardoor je meer vissen vangt. Wel duurt het langer voordat de diepzee vissen boven zijn. Dit wil zeggen: Beginnen met de See-fase betekent dat je meer data verzamelt/meer mensen trekt (ook mensen die je bedrijf nog niet kennen). Iets met al het goede komt langzaam, want deze aanpak zorgt ervoor dat je in de volgende fases van het STDC-model meer data hebt waarop je stuurt. En dat levert dan weer méér resultaat op. 

Wij houden dus áltijd rekening met de timing van de communicatie. Het STDC-model vormt de leidraad voor onze online campagnes. Met de gedachte dat niet iedereen klaar is om direct te converteren, maar eerst jouw bedrijf en jouw producten en/of diensten wil leren kennen. Want bedenk zelf eens: waarom moet de doelgroep bij jou dat ene product of die ene dienst aanschaffen en niet bij jouw concurrent?

Lees hier onze blog over wat het STDC model inhoudt

Booosters-logo op de glazen deur van het online marketingkantoor in Doetinchem
Laat de bezoeker eerst kennismaken met jouw bedrijf, onderhoud de relatie door te communiceren met jouw USP’s totdat ze klaar zijn om te converteren.

1. Jouw uitdaging en doelstelling

Ten eerste hebben we het samen over de doelstellingen, de huidige doelgroep, de huidige klantreis en de kanalen die nu al worden ingezet. Door al deze punten krijgen we een goed beeld van jouw groeiambities. Voor het plan van aanpak combineren we jouw input met onze specialistische kennis. Hiervoor kijken we naar de verschillende fases van het See,  Think, Do, Care model. Natuurlijk kunnen wij dit niet zonder jou! Jij kent jouw bedrijf als de beste en met jouw informatie kunnen wij een gelikte en relevante advertentie maken.

Jouw uitdaging en doelstelling

2. Huidige klantreis analyseren

Wat voor soort klanten hebben al eerder bij jou gekocht? Hoe zijn ze begonnen met hun reis naar de aankoop? En waarom hebben ze juist bij jouw bedrijf gekocht? Allemaal vragen die wij stellen om de klantreis van de bestaande klanten te achterhalen.

 

Huidige klantreis analyseren

3. Klantreis optimaliseren met het STDC-model

Klanten die jouw product al bezitten of dienst al gebruiken, kennen jouw bedrijf al. Ze weten wat jij verkoopt en waarom ze dit bij jouw bedrijf hebben gekocht. Toch willen wij niet alleen de mensen bereiken die jou al kennen en al weten waarom zij dit product of deze dienst nodig hebben. Mensen die jou niet kennen en die niet weten dat jouw product hun probleem oplost, zijn ook toekomstige klanten. 

Om deze klanten te bereiken, brengen we in kaart waar zij zich bevinden en wat hun zoekgedrag is. Op deze manier weten we dat we alle doelgroep in beeld hebben en onze strategie optimaal is.

Klantreis optimaliseren met het STDC-model

4. Strategie bedenken en online marketingmiddelenmix maken

Zonder strategie kom je nergens. Zonder plan kun je je doelen namelijk niet realiseren. Het maken van een online marketingmiddelenmix helpt de zichtbaarheid van jouw bedrijf te vergroten, leads te genereren, klanten aan te trekken en hun online aanwezigheid te versterken. 

Welk middel er wordt ingezet verschilt per fase van het STDC-model. Dus een leadgeneratiecampagne of een displaycampagne? Die passen ieder bij een andere fase van het STDC-model

Strategie bedenken en online marketingmiddelenmix maken

5. Strategie uitvoeren en online marketingmiddelenmix inzetten

In deze fase staat de online marketingstrategie van jouw bedrijf en de middelen zijn bepaald. Niet alleen de strategie is gebaseerd op het STDC model, ook het instellen van de doelgroepen voor de advertenties en de content hangt geheel samen met het STDC model. Denk hierbij aan het toevoegen van een ‘Koop nu’ button in de Do-fase, waar de doelgroep klaar is om een aankoop te doen.

Strategie uitvoeren en online marketingmiddelenmix inzetten

6. Rapportages / dashboarding

Maandelijks ontvangt elke klant van ons een rapportage van de online marketing werkzaamheden van vorige maand. Deze rapportages geven ook de status van de vooropgestelde doelen weer en komen met nieuwe adviezen om deze te behalen. 

Met een maandelijkse rapportage creëren wij openheid, eerlijkheid en transparantie. Bekijk real-time jouw dashboard om te kijken hoe de advertenties van jouw bedrijf lopen. Je hebt op ieder moment, op ieder plek inzicht in alle data. Dat noemen wij #durftedelen.

Lees hier wat onze BigQuery dashboards precies inhouden

Rapportages / dashboarding

7. Doorontwikkeling website / campagnes

Online marketing staat nooit stil, dus het doorontwikkelen van campagnes en websites ook niet. Wij blijven dus constant aandacht besteden aan jouw website en campagnes.

Hebben we een nieuwe ontwikkeling gevonden op het gebied van video-marketing? Of een nieuw social media platform? Dan delen we deze kennis graag en bekijken we samen of en hoe we dit gaan vormgeven binnen jouw strategie. Past dit niet binnen je huidige strategie? Dan beginnen we weer bij stap 1 en gaan we samen door alle stappen met behulp van het STDC model.

Doorontwikkeling website / campagnes

De samenwerking met Booosters betekent ook

Zoals in de titel al wordt gezegd: samenwerken met Booosters. Samenwerken is waar het bij ons mee begint. Jullie zijn de specialist binnen jullie brand, wij de specialist op het gebied van online marketing. Jij vertelt ons alles over jullie branche en bedrijf. Wij vertellen jullie alles wat wij voor jullie doen op online marketinggebied. Op deze manier groeien we samen!

Samen bereik je meer dan alleen, dat is waar wij in geloven