Ga naar de inhoud

Bereik de jongere doelgroep met adverteren via Snapchat

Bereik de jongere doelgroep met adverteren via Snapchat

Al vanaf 2011 is de app Snapchat niet meer uit het leven te denken van de meeste jongeren vanaf 13 jaar. Dagelijks gebruiken 1,9 miljoen Nederlanders de app met het witte spookje op een gele achtergrond als logo. Een veelgebruikt platform waar het mogelijk is om te adverteren; het ideale platform om de jongere doelgroep te bereiken?!

Welke mogelijkheden heeft Snapchat adverteren?

Via Snapchat heb je verschillende mogelijkheden om de doelgroep te bereiken. Net zoals bij veel andere advertentieplatformen begin je met het kiezen van een campagnedoel in de verschillende fases van de customer journey: Awareness, Consideration of Conversions. Wil je meer websitebezoekers? Dan kun je bijvoorbeeld kiezen voor ‘Drive Traffic To Website’. Maar stel dat je jouw app wilt promoten, kies dan voor ‘App Installs’ of ‘Drive Traffic To App’. Verschillende interessante opties dus.

Bepaal via de instellingen je dagbudget, locatie(s) en demografie, zo target jij de ideale doelgroep. Wat Snapchat dus ontzettend interessant maakt, is dat je (in tegenstelling tot Facebook en Instagram) kunt kiezen om de doelgroep van 13 jaar t/m 17 jaar te targeten!

Welke content is het beste te plaatsen/adverteren op Snapchat?

Wat betreft content is Snapchat vrij beperkt. Het enige formaat om te gebruiken in je advertentie is 1080×1920 (lees: het formaat van Stories, zoals ook op Facebook en Instagram). Verder heb je de keuze tussen één afbeelding, meerdere afbeeldingen in een carrousel of een video.

Wat kost adverteren via Snapchat?

Een goede vraag, maar ook een lastige. Hoeveel het kost om te adverteren via Snapchat heb je namelijk zelf in de hand. Het minimale dagbudget is €5, maar hoeveel je uiteindelijk wilt/moet uitgeven om jouw doelgroep te bereiken is in iedere situatie anders. Hoeveel wil je betalen voor je doel (impressie, video views, swipe-ups of views van landingspagina’s)?

 

Beginnen met adverteren via Snapchat of niet?

Zoals hierboven besproken is Snapchat een veelgebruikt platform door vooral jongeren in Nederland. Dit maakt het voor veel bedrijven dus interessant om op te adverteren, maar voor veel bedrijven ook niet. Dus is jouw doelgroep de jongere doelgroep dan is Snapchat hét platform om op te promoten. 

Heb je vragen over het adverteren via Snapchat of heb je hier hulp bij nodig? 

Stuur een mail naar onze specialist Jan

Dit blog is geschreven door
Jan Keurhorst
Jan Keurhorst