Ga naar de inhoud

Het groeiverhaal van EVA Bezoekersregistratie

+352% meer conversies behaald dankzij de effectieve inzet van bedrijfsherkenning software

 

Online marketeer bij Booosters Maurice Brandse aan het werk achter zijn laptop.

Situatie

EVA bezoekersregistratie was op zoek naar nieuwe manieren om meer klanten aan te trekken. De concurrentie van EVA bezoekersregistratie is al jaren bezig met SEO en Linkbuilding en we wisten dat we dit niet zomaar van hun gingen winnen. Dé uitdaging om met een andere strategie en middelen het doel te bereiken.

Doel

EVA bezoekersregistratie was op zoek naar manieren om nieuwe klanten aan te trekken. Dit wilde ze graag doen met behulp van online marketing, om zo online meer potentiële kwalitatieve klanten aan te trekken en meer bekendheid te creëren.

Bereikt resultaat

Met behulp van Google Ads waren er de eerste maand 4.535 bezoekers op de website van EVA bezoekersregistratie. Daarvan zijn 201 bedrijven herkend met bedrijfsherkenning software Salesfeed. We zijn nu ruim 2,5 jaar verder (november 2022) en inmiddels herkent Salesfeed van de 3.975 websitebezoekers 707 bedrijven. Een stijging van 352%, met enkel de websitebezoekers gemeten die kwalitatief binnen het doel passen. Het conversiepercentage is zelfs gestegen van 4,43% naar 17,79%. Dit is een mooi startpunt voor het opvolgen van warme leads. 

Over EVA Bezoekersregistratie

EVA Bezoekersregistratie zorgt voor een professionele manier voor het registreren van je bezoekers. Veel bedrijven registreren bezoekers en aanwezigen nog met behulp van een papieren lijst én met een receptionist(e). Bezoekersregistratie zorgt ervoor dat alle gegevens online ingevuld kunnen worden. Deze registratie kan vooraf of ad hoc door de medewerker worden gepland of door de bezoeker/aanwezige zelf ingevoerd worden.

Met de bezoekersregistratie-app is het altijd een vloeiend incheckproces dat AVG-proof is en beschikbaar is voor meerdere locaties.

Bedrijf herkend in Salesfeed

In maart 2020 zijn we gestart en is er in Google Analytics een doel ingesteld: bedrijf herkend in Salesfeed. We hebben deze tool zo ingesteld dat er een signaal naar Google Analytics wordt gestuurd, met het doel ‘Bedrijf herkend in Salesfeed’.

Aan het begin was er wel één probleem, want Salesfeed en Google Analytics zijn opzichzelfstaande tools. Toch waren we vastbesloten om een manier te vinden dat beide tools met elkaar kunnen communiceren. De data uit deze tools is namelijk essentieel om de websitebezoekers te herkennen. Google Tag Manager was hierbij de verbindende factor.

 

Google Ads

Google Analytics is gekoppeld aan Google Ads, dus gebruikten we het doel van Google Analytics voor optimalisaties in Google Ads. Dit betekende dat we Google Ads letterlijk de opdracht geven: herken zoveel mogelijk bedrijven met het gestelde budget.

De Google Ads campagnes zijn met behulp van het See, Think, Do, Care-model ingericht. Zo zijn er Google Ads Search campagnes opgezet voor mensen die al zochten op bezoekersregistratie (do-fase) én zijn er campagnes opgezet met de focus op mensen die nog niet wisten dat er bezoekersregistratie bestond (see-fase). Klikken deze mensen op de campagne? Dan kwamen ze op de website van EVA bezoekersregistratie en werden deze mensen (bedrijven) direct herkend via Salesfeed.

Naast Search campagnes liepen er ook Google Ads Display campagnes voor de verschillende branches waarin EVA bezoekersregistratie actief is. Met vergelijkbare segmenten/doelgroepen die zijn samengesteld op basis van het Google Analytics doel ‘Bedrijf herkend in Salesfeed’.

Helaas is deze functie in mei 2023 verdwenen. Met als gevolg dat we op een andere manier deze doelgroepen moeten samenstellen. Gelukkig hebben we hiervoor al een oplossing, namelijk Google BigQuery.

Call tracking

Heeft de doelgroep op de advertentie geklikt, dan komen ze op de website. Besluit een klant om te bellen? Dan wordt er een script ingeladen dat het telefoonnummer op de website verandert zodra een bezoeker deze belt (call tracking). Call tracking zorgt ervoor dat we dan te weten komen vanaf welk apparaat of platform de klant belt. Zonder deze tool meet je de klik op een mobiel apparaat en niét of deze ook daadwerkelijk belt. Met call tracking herkennen wij vanaf welk platform de klant belt, we zien nu dus veel beter waar de acquisitie vandaan komt. Dé perfecte oplossing om het doel van EVA bezoekersregistratie te behalen. Het genereren van meer kwalitatieve leads.

Openheid en transparantie

Pas als je open en transparant bent leer je elkaar kennen en waarderen. Dat is precies wat wij hebben geleerd met EVA bezoekersregistratie. Niet alleen openheid en transparantie vanuit EVA, ook vanuit Booosters. We begrijpen elkaar beter en zijn vertrouwd met elkaar. We zeggen eerlijk tegen elkaar waarom bepaalde dingen moeilijker gaan of minder snel. We kijken samen verder naar de toekomst om de kwaliteit van de websitebezoekers nog meer te verhogen.

Deze Booosters werkten mee aan dit groeiverhaal