Ga naar de inhoud

Het groeiverhaal van ROBBshop

+171% omzet behaald uit Google Ads-campagnes tijdens Black Friday 2022

 

Online Marketeer Jan aan het werk op het kantoor van Booosters

Uitdaging

Online domoticashop ROBBshop wilde weten of er meer rendement uit hun Google Ads-campagnes te behalen viel. Er heerste namelijk een gevoel dat dit nog niet gebeurde. Black Friday 2022, een cruciale periode om omzet binnen te halen voor de webshop met slimme producten, bleek het ideale moment om dit te testen.

Doel

Ons gezamenlijke doel was het opzetten van converterende en daarmee rendabele Google Ads-campagnes voor Black Friday 2022. Concreet betekende dit: het behalen van een minimaal gelijk resultaat in 2022 ten opzichte van het behaalde resultaat in dezelfde periode in 2021.

Resultaat

Naast het meetbare resultaat van een totale groei van +171% omzet vanuit Google Ads en een totale groei van +87% in websitebezoekers, is er ook een goede campagnestructuur en basis voor de toekomst neergezet. Ook is onze samenwerking versterkt en hebben we onze ervaring en kennis met elkaar gedeeld.

ROBBshop bezit de wil om online verder door te groeien

ROBBshop is dé smart home webshop van Nederland. Wat ooit begon als hobby en passie, is inmiddels uitgegroeid tot de grootste online aanbieder van smart home oplossingen in Nederland. Naast slimme producten, biedt ROBBshop.nl ook begeleiding en advies voor het inrichten van een slimme woning.

Op het gebied van marketing zit er bij ROBBshop al veel kennis in de organisatie. Zo is ROBBshop op de hoogte van het feit dat online zichtbaarheid en Google Ads-campagnes belangrijk zijn om hun doelgroep te bereiken en omzet te genereren. Jan, Online Marketing Adviseur bij Booosters, beschrijft ROBBshop als “een organisatie waar ontzettend veel potentie in zit en die klaar is voor de volgende stap.”

Kennis is macht, kennis delen is kracht

In aanloop naar Black Friday 2022 startten we met het maken van analyses over de belangrijkste producten en marges. ROBBshop focust zich steeds meer op het inzichtelijk maken van data en het optimaliseren van productfeeds. De informatie die wij nodig hadden voor het maken van de analyses was daarom snel beschikbaar. Daarnaast hebben we een complete audit van alle campagnes binnen het Google Ads-account gedaan. 

Hier kwam veel relevante input uit voort. Deze input vulden we aan met relevante kennis vanuit Youp van den Berg (Marketing Manager bij ROBBshop) en Jelle van Teefelen (freelance SEA-specialist voor ROBBshop). Door alle vergaarde informatie te bundelen met onze specialistische kennis over online marketing, waren we in staat om effectieve Google Ads-campagnes uit te denken. Deze campagnes waren gebaseerd op de verschillende productgroepen en marges. Ook richtten we een optimale biedstrategie in.

Zo maakten we gebruik van kennis en informatie die al in de organisatie zat, maar nog niet optimaal benut werd. Dat dit zijn vruchten afwierp, is duidelijk te zien aan het behaalde resultaat. Door deze aanpak werd het doel behaald en zijn de resultaten van het jaar ervoor (2021) flink overtroffen!

Open communicatie en transparantie

Tijdens deze samenwerking was het van cruciaal belang om regelmatig met elkaar in contact te blijven. In aanloop naar Black Friday 2022 was dit wekelijks, maar tijdens Black Friday 2022 ook dagelijks. Daarin speelde open communicatie en transparantie een sleutelrol. Dit versterkte onze samenwerking.

Wat maakt dat we zo trots zijn op deze uitkomst? Jan: “Dat we de resultaten van vorig jaar hebben overtroffen is geweldig. Bovendien hebben we binnen Google Ads een goede campagnestructuur neergezet voor de toekomst. Maar vooral de manier waarop we dat hebben gedaan, samen met Youp en Jelle, springt er voor mij uit.”

We blijven onze samenwerking met ROBBshop voortzetten. Zo willen we ons focussen op een langetermijnstrategie, om weer een volgende stap te kunnen zetten binnen de domotica-markt.

Wil jij ook online groeien met jouw bedrijf? Wij denken met je mee.

Ja, laten we aan de slag gaan

Deze Booosters werkten mee aan dit groeiverhaal