Server Side Tagging
Jij hebt geïnvesteerd in online marketing om je naamsbekendheid te booosten of zélfs je online omzet te verhogen. Helaas, gaan third-party cookies het je dan moeilijk maken, waardoor jij veel online omzet misloopt. Tijd om met Server Side Tagging je third-party cookies om te zetten naar first-party cookies.
Third-party cookies vs. First-party cookies
Third-party cookies worden door privacy issues steeds vaker geblokkeerd, een voorbeeld van deze blokkades zijn AdBlockers. Het gebruik van first-party cookies is dé manier om data eigenhandig te verzamelen en te verwerken.
Server Side Tagging is de allereerste die alle gebruikersgegevens verzamelt en verwerkt via een eigen server, deze is meestal in beheer van de website-eigenaar (first-party). Voorheen werd de verzameling en verwerking hiervan als eerste verzameld door een ander domein, zoals Google of Meta (third-party).
Server Side Tagging zorgt ervoor dat juh beslist welke gebruikersgegevens Google krijgt van jouw websitebezoekers. In plaats van dat jij de gebruikersgegevens via Google verzamelt en verwerkt.

Een privacy-bewuste oplossing
First-party cookies besteden meer aandacht aan privacy. Dat het beheer van deze gebruikersgegevens hierbij in eigen handen is, is niet de enige factor. Alle servers van Service Side Tagging vallen binnen Europa. Hiermee is het gebruik van first-part cookies AVG-proof.
Betere vindbaarheid
Service Side Tagging maakt geen omweg meer naar Google, maar zorgt dat jij direct alle gebruikersgegevens van je websitebezoeker ontvangt in je eigen container. Geen omweg betekent minder afstand afleggen. Dit zorgt voor een snellere laadtijd voor een betere gebruikerservaring en is gunstig voor Google zoekmachine.
‘Al is je website maar een milliseconde sneller dan een andere pagina, Google merkt dit op en ziet dat het voor hem eenvoudiger te laden is en jij de gebruiker een betere ervaring biedt dan andere websites.’
Kosten Service Side Tagging
Waarbij website de laatste 10-15 jaar nog zonder kosten uitgebreide online data hebben verzameld, zal dit vanaf 1 januari 2024 niet meer mogelijk zijn.
Dat dataverzameling altijd super waardevol is geweest voor het bereiken van doelgroepen, genereren van leads en het stimuleren van omzet is wel duidelijk!
Service Side Tagging tot 500.000 requests.
Eenmalige kosten €599
Per 4 weken €50
Service Side Tagging tot 2.000.000 requests.
Eenmalige kosten €599
Per 4 weken €100
* Alle bedragen zijn exclusief btw.