Ga naar de inhoud

Je herkent het vast: marketing draait op volle toeren, de leads lijken binnen te komen… maar ondertussen zegt sales nog steeds “ze willen niet”. En jij vraagt je af: “waarom voelt dit als een optelsom van inspanning, zonder uitkomst?”

Demand Generation doorbreekt die frustratie. Geen trucjes om e-mailadressen te verzamelen, maar een strategische aanpak om vertrouwen en merkvoorkeur op te bouwen bij de juiste bedrijven. Nog vóór ze actief op zoek zijn. Zodat je top-of-mind bent op het moment dat ze willen kopen.

Losstaand eiland

Je investeert in marketing, er gebeurt van alles en diep vanbinnen voel je: dit klopt niet. Het is druk, maar niet effectief. Iedereen doet zijn best, maar het levert te weinig op. Marketing voelt als een losstaand eiland, terwijl jij groei verwacht die doorwerkt in sales en resultaat.

Ondertussen neemt de frictie toe:

  • Marketing levert leads aan, maar sales volgt ze niet op.
  • Sales moppert: “ze zijn niet echt geïnteresseerd.”
  • Marketing zegt: “we leveren toch?”
  • Jij vraagt je af: “waarom levert dit niks op?”

Twijfel aan het marketingbudget groeit. Het gevoel dat je ergens voor betaalt zonder te weten wat het écht oplevert. En tegelijk: een groeiende behoefte aan aantoonbare business impact.

En daarbovenop: de spelregels van het koopgedrag van B2B-beslissers is veranderd.

Met Demand Generation informeer je klanten op grote schaal over de problemen die ze ervaren (of waarvan ze zich nog niet bewust zijn) en hoe jouw product of dienst deze problemen oplost.

Het B2B-landschap is radicaal veranderd

Wat je niet ziet, gebeurt nu vóór je eerste gesprek:

  1. Beslissers oriënteren anoniem en zelfstandig
    70–80% van hun buyer journey is onzichtbaar. Ze lezen, vergelijken en vormen een mening zonder dat jij het merkt. 
  2. De DMU is groter en diffuser
    Je spreekt misschien één persoon, maar het besluit wordt genomen door vier tot tien mensen. En die zien jou misschien niet eens. 
  3. Slechts 3–5% van de markt is ‘in-market’
    De meeste bedrijven zijn (nog) niet actief op zoek. Toch is dat waar traditionele leadgeneratie op jaagt, met alle frustratie van dien. 
  4. Er is een overload aan content
    Je doelgroep is overprikkeld. Ze herkennen sales-push direct en negeren alles wat te veel wil ‘verkopen’ in plaats van echt waarde te bieden.

Wat er wél toe doet

  • Ben je aanwezig in de hoofden van je ideale klanten?
  • Vertrouwen ze je merk?
  • Heb je voorkeur opgebouwd nog vóórdat ze in-market zijn?
  • Kent de DMU jou op het moment van shortlistvorming?

Demand Generation is gebouwd rondom deze uitgangspunten. Het helpt je niet alleen om zichtbaar te zijn, maar om aanwezig te zijn bij de accounts die er toe doen. Op het juiste moment en mét impact. 

Daarom is Demand Generation nu urgenter dan ooit

Voor B2B-bedrijven die willen groeien, telt niet wie het hardst roept maar wie structureel aanwezig is in het hoofd van zijn ideale klant. 

Kortom: wil je geen losse acties meer, maar een marketingaanpak die doorwerkt in resultaat? Ontdek wat Demand Generation voor jouw bedrijf kan betekenen. 

 

Meer weten over Demand Generation?

Onze specialisten vertellen je er alles over