Waarom moet ik Conversie Optimalisatie inzetten?
Zonder te investeren in het genereren van extra traffic (bezoekers) is het toch mogelijk om meer uit bestaande bezoekers te halen. Conversie Optimalisatie aan de website of webshop kant geeft direct resultaat, maar ook voor de lange termijn over alle marketingkanalen die ingezet worden. Wat wij nastreven is: meer bezoekers omzetten in klanten.
Hoe we dit website optimalisatie traject aanpakken?
Hoe werkt Conversie Optimalisatie?
Conversie Optimalisatie kan op meerdere manieren ingevuld worden. Waar het in de praktijk op neer komt is het aanpassen van functionaliteiten, design en processen (stappen) op de betreffende website. Op basis van resultaten en inzichten die we verzamelen met tools zoals Hotjar, Visual Website Optimizer en Google Analytics krijgen we in kaart waar mogelijke knelpunten zitten. Die gaan we nader bekijken en analyseren, vervolgens stellen we alternatieven voor en moeten deze getest worden. Zo kan het zijn dat jouw doelgroep door een bepaalde kleur of effect op je website wordt afgeleid waardoor zij niet de ‘conversie’ uitvoeren, de bestelling plaatsen of het contactformulier verzenden. Booosters helpt je hier graag bij om ervoor te zorgen dat de bezoeker wél tot een conversie overgaat.