Server Side Tagging
Jij hebt geïnvesteerd in online marketing om je naamsbekendheid te booosten of zélfs je opbrengsten te verhogen. Helaas, het is vanaf 2024 niet meer mogelijk om je conversies voor de volle 100% te meten. Wat betekent dit voor jou? Lees hieronder verder.
Zonder data, geen online marketing! Heb jij als organisatie geen toegang tot alle gegenereerde data, dan valt er niks te analyseren en presteren je campagnes nooit optimaal. Dit betekent dat jij niet kan zien wat jouw geïnvesteerde geld daadwerkelijk oplevert.
Server Side Tagging biedt dé uitkomst. Het is een privacy-bewuste oplossing waarmee je websitegedrag van bezoekers blijft meten, maar met meer aandacht voor privacy.
Jij kan 80% van je data verliezen.
Zonder third-party cookies mis je de bredere context van gebruikersgedrag over meerdere sites, wat essentieel is om het online gedrag van jouw website bezoekers te analyseren.
Het betekent dat jij niet meer kan achterhalen welke pagina’s jouw websitebezoeker eerder heeft bezocht of naar welke interesses ze eerder hebben gezocht.
Server Side Tagging biedt betrouwbaardere gegevensverzameling, zonder deze software kunnen bedrijven te maken krijgen met onvolledige over onnauwkeurige data.
Je opbrengst daalt door minder presterende campagnes.
Door het niet kunnen analyseren van het online gedrag van jouw websitebezoekers en mensen met een voor jou interessant zoekgedrag, is het niet mogelijk om campagnes te optimaliseren.
Analyses van het online zoekgedrag vormen de basis voor het optimaliseren van campagnes. Zo weet jij dat jij de juiste doelgroep target en niet zomaar met hagel schiet. Geen analyses betekent dus:
➡️ Minder cookies betekent slechtere prestaties
➡️ Slechtere prestaties betekent minder resultaat
➡️ Minder resultaat betekent minder opbrengst.
De ROI van je campagnes toont geen groei.
Doordat het niet mogelijk is om je online campagnes te optimaliseren, wordt de opbrengst minder. Zonder het inzicht in het online gedrag van de bezoeker, ga je meer met hagel schieten. Dit betekent:
Zonder Service Side Tagging geef je meer marketingbudget uit om je opbrengsten te laten groeien.
Voldoen aan de privacywetgeving wordt lastig
Strengere privacywetgeving zoals de GDPR vereist meer beheersing over gegevensverzameling. Zonder Service Side Tagging is het lastiger om te voldoen aan deze regelgeving. Dit kan leiden tot juridische problemen.
Dé oplossing… Server Side Tagging
Met Server Side Tagging worden alle gegevens opgeslagen op jouw server. Dit betekent dat de privacygevoelige gegevens van jouw websitebezoekers niet direct worden doorgestuurd naar Google of Meta, maar eerst een tussenstap maken naar jouw eigen server. Deze is in beheer van de website-eigenaar. Hiermee ontvang je als eerste de gegevens en bepaal je zelf welke gegevens derden ontvangen.
Kortom: jij hebt de privacy van je bezoekers zelf in de hand.
Meer informatie? We leggen het je graag uit!
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden van Server Side Tagging met je te bespreken.