Booosters @ Webwinkelvakdagen 2020
Bij Booosters staat kennis hoog in het vaandel. We besteden veel tijd en aandacht aan de ontwikkeling van onze kennis, zodat we onze klanten verder kunnen helpen.
Onze collega Wessel is afgelopen woensdag 29 januari naar de webwinkel vakdagen geweest om bij te leren over de huidige trends en ontwikkelingen in de digitale wereld. Persoonlijke ontwikkeling en het delen van kennis aan de hand van praktijkcases stond vandaag centraal in de overvolle hal bij de Jaarbeurs in Utrecht.
In de eerste presentatie vertelde Evoworks hoe zij aan de hand van een productverrijkende feed Google Shopping succesvol inzet voor Azerty. Belangrijke tips die werden gegeven is dat de titel van het product relevant moet zijn aan de zoekopdracht en dat je op belangrijke producten (hoge marges) altijd zichtbaar moet zijn.
De presentatie van Mark van Hattum (MvH Media) ging over hoe er meer resultaat in 2020 uit SEO gehaald kan worden. In 20 minuten gaf Mark waardevolle tips. Één van de belangrijke tips is dat volgens Mark Local SEO (Google mijn Bedrijf) in de toekomst nog belangrijker wordt. Ook wordt het toepassen van structured data op productniveau steeds belangrijker om je te onderscheiden tussen de grote spelers.
Yellowgrape vertelde hoe zij 500% groei hebben gerealiseerd met Tegeldepot.nl in een conservatieve markt. Yellowgrape ontwikkelde een strategie waarmee de winstgevendheid gewaarborgd werd. Dit hebben ze gedaan door het binnenhalen van traffic op generieke zoektermen, waarna ze vervolgens de huismerken (aantrekkelijke marges) maximaal gingen pushen door middel van gepersonaliseerde verleidingstechnieken.
Vervolgens vertelde Stijn Bergmans van MvH Media over winning SEO-tips voor webshops met meer dan 1000 producten. Één van de tips is om eerst te controleren of alle pagina’s wel worden geïndexeerd. Ook sprak hij over de verschillende fases van zoekwoorden. Zo ligt bijvoorbeeld de doorklikratio van het zoekwoord laptop kopen 20% hoger dan het zoekwoord laptop. Tijdens het optimaliseren van pagina’s moet hier dus rekening mee gehouden worden.
In de laatste lezing van de dag vertelde Emile Valkestijn over tips om succesvol te verkopen via bol.com en Amazon. Omdat het aanbod op deze platformen groot is, is het belangrijk om jezelf hierin goed te onderscheiden. Denk bijvoorbeeld aan productafbeeldingen met awards/usp’s en sterke reviews.
Het was een inspirerende dag op een drukke, maar prachtige locatie. Tijdens de lezingen door heb ik nieuwe connecties opgedaan en samen met vakgenoten kunnen leren van de goede presentaties.

Groei, Groei, Groei!
We blijven in de toekomst altijd focussen op persoonlijke (kennis)ontwikkeling, want wij zijn nog lang niet uitgeleerd!
Wil jij meer weten van hoe wij onze kennis op peil houden en hoe we klanten hiermee naar een hoger niveau brengen? Laat het ons weten en we maken een afspraak!